close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מתכוננים לבחינה הפסיכומטרית?

מערכת שורשכו כסליו, תשפג20/12/2022

בעוד פרק זמן מסוים אתם עומדים להתחיל מסלול הכשרה שיכין אתכם לקראת בחינת הפסיכומטרי ויש לכם מספר שעות פנויות במהלך היום?

תגיות:
צילום: pixabay

בעוד פרק זמן מסוים אתם עומדים להתחיל מסלול הכשרה שיכין אתכם לקראת בחינת הפסיכומטרי ויש לכם מספר שעות פנויות במהלך היום? לא רוצים להיות מכל אותם תלמידים אשר מגיעים אל תחילת הלימודים בצורה החלודה ביותר? ובכן, על מנת להבטיח תהליך למידה יעיל ואפקטיבי, הרי שיהיה עליכם לקחת בחשבון מספר גורמים חשוב במיוחד. על כן, במטרה לסייע לכם להתכונן בצורה האידיאלית לבחינת הפסיכומטרי שלכם, ריכזנו עבורכם במאמר הבא מספר טיפים שיעניקו לכם את האפשרות להגדיל ראש, לשפר את הזיכרון, לתרגל ולחזק את הרגלי הלמידה ולהתחיל בהכנה האופטימלית.

הכינו סביבות לימודי

צילום: pixabay
ולוח זמנים מסודרים
בעת בה אנו מדברים על מבחן פסיכומטרי, ניכר כי שלב משמעותי טרם ההכנה לבחינה יהיה ארגון סביבה עבודה ולוח זמנים מסודרים שכן, רוב המוחלט של הסטודנטים שלא רגילים ללמוד באופן שוטף לא מחזיקים בחלל לימודים נוח ושליו בבית שלהם. אי לכך, עליכם לוודא כי אתם אכן מארגנים לעצמכם מקום שכזה טרם תחילת ההכנה, מקום בו תוכלו לשנת ולהתרכז בתרגול לקראת הבחינה. על כן, לא מעט מחקרים בנושא מעלי כי סדר וארגון מהווים שלב משמעותי המשפיע באופן ישיר על הצלחת התהליך ולכן, עליכם לוודא כי אתם גם מקפידים לערוך לוח זמנים מסודר שתוכלו לעמוד בו. זאת בעוד כי ההמלצה תהיה לקבוע מראש פרק זמן מסוים במהלך היום בו תתעסקו בכל הסובב סביב הכנה לקורס פסיכומטרי מיותר לציין כי זה לא חייב לקחת לכם זמן רב שכן, אפילו שעה וחצי כל יום עשויה להספיק. כמו כן, למידה באופן קבוע ומסודר תעניק לכם את האפשרות להתכונן לקראת תקופת הלמידה האינטנסיבית טרם ההכנה לפסיכומטרי.

נכנסים לתקופה אינטנסיבית
עליכם לזכור כי התקופה הקרוב בחייכם עשויה להיראות מעט אינטנסיבית ומרוכזת בלמידה לקראת הבחינה ולכן, עליכם לוודא כי אתם מבצעים מספר שינויים בשגרת החיים הרגילה שלכם. בראש ובראשונה, נמליץ לכם לעדכן את המעגל הקרוב שלכם כי בתקופה הקרובה תתחילו להתכנון לקראת בחינת הפסיכומטרי ולא תוכלו להיות פנויים כפי שהייתם לפני כן. המלצה נוספת תהיה לתכנן את השבוע באופן בו הלימודים למבחן הפסיכומטרי יהיו חלק משמעותי, גם אם מדובר על פרק זמן המיועד עבור בילויים או כל עיסוק כזה או אחר. נוסף על כך, עליכם לזכור כי החודשים הראשונים לקראת הבחינה משפיעים באופן ישיר על המשך העתיד התעסוקתי והמקצועי שלכם וכן, על התוצאה במבחן פסיכומטרי.

כך תבצעו את ההכנה הנכונה ביותר עבורכם
ובכן, בראש ובראשונה עליכם לוודא כי אתם שמים דגש על נושאי הבסיס באלגברה וגאומטריה שכן, שליטה בחומר הבסיס תעניק לכם את האפשרות לעבור על החומר הרלוונטי בצורה קלילה ופשוטה יותר. ההמלצה שלנו תהיה לבצע חזרות על מגוון נושאים כדוגמת שברים, סדר פעולות חשבון, משוואות וחזקות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הפרק הכמותי בבחינה מכיל שאלות בגיאומטריה ולכן, עליכם לוודא כי אתם אכן מכירים היטב את כל הכללים הבסיסיים - משולשים, זוויות וישרים.

בנוסף, אפשר לומר כי שינון של עוצר המילים, הן בשפה העברית והן השפה האנגלית טרם תחילת הקורס או הלמידה העצמית שלכם, יעניק לכם יתרון משמעותי ויוריד את סף הלחץ לקראת הבחינה. זאת בעוד כי מהירות הקריאה בשפה האנגלית חשובה במיוחד ועשויה לסייע לכם בהתמודדות טובה יותר עם מקטעי הקריאה בבחינה ולכן, מוטב לבצע קריאה באנגלית למשך כחצי שעה לפחות על בסיס יומי טרם הגעתכם אל מעמד הבחינה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה